שאלון אבחון לסיכון אובדני

כאב נפשי ואובדנות הן תופעות שכיחות ומסוכנות. לכן, קיימת חשיבות רבה לזיהוי ואיתור מוקדם, שיאפשר התערבות וטיפול. חשוב לדעת כי אובדנות מגיעה בגלים ולכן במידה ונזהה בזמן, נוכל לטפל ואולי גם למנוע כאב נפשי ואובדנות עתידית.


במסגרת התוכנית הלאומית למניעת אובדנות, פותח שאלון מקוון אנונימי, המיועד לקהל הרחב ומטרתו לספק הערכה ראשונית על מצבי סיכון אובדני ולכוון לקבלת יעוץ/טיפול בהתאם לרמת הדחיפות והסיכון. מילוי השאלון יוביל למשוב והמלצות שיאפשרו פעולות מניעה, התערבות ראשונית והנגשת טיפול.

השאלון הינו אנונימי ואינו מצריך מסירה של פרטים מזהים. השאלון אינו תחליף להערכת סיכון מסודרת על ידי איש מקצוע מומחה.

למי מיועד השאלון?
1 .למילוי עצמי במצבים של כאב נפשי, משבר או מצוקה
2 .למילוי עבור אדם אחר שאתם חוששים לגביו (חבר, שכן, בן משפחה, מטופל, תלמיד וכו').

על השאלון:
השאלון נבנה ביוזמת הצוות למניעת אובדנות במשרד הרווחה והביטחון החברתי ובשיתוף פעולה עם היחידה למניעת אובדנות, במשרד הבריאות, "ישראל דיגיטלית", ג'וינט אלכא וחברת הילמ"ה. השאלון נבנה בהובלה מקצועית של פרופ' יוסי לוי בלז העומד בראש המרכז לחקר האובדנות והכאב הנפשי ע"ש ליאור צפתי, במרכז האקדמי רופין וכן יעוץ מקצועי של פרופ' ענת ברונשטיין קלומק, דיקנית ביה"ס לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן, הרצליה. השאלון נשען על ידע מחקרי רב מהארץ ומהעולם, היוועצות עם המועצה הלאומית למניעת אובדנות וגורמי מקצוע רבים נוספים.


אנו מקווים כי השאלון הזה יוכל לסייע לכם לעזור לעצמכם או ליקרים לכם בהתמודדות עם המשברים והקשיים שאחנו כולנו חווים מפעם לפעם.

למילוי השאלון, לחצו כאן