איתנו אפשר לדבר על הכל במרחב בטוח, אנונימי וחם

הצ׳אט שלנו פעיל בשעות הערב

אם אתם שוקלים להתאבד-אנא קראו את זה קודם…

אם אתה מרגיש שאתה רוצה להתאבד עכשיו, אנא עצור רגע וקרא את הדברים הבאים. זה ייקח רק כמה דקות. איני מנסה לשחרר אותך מהרגשות הקשים שלך. איני מטפלת או איש מקצוע בתחום בריאות הנפש – רק מישהי שיודעת מה זה כשכל-כך כואב.

אינני יודעת מי אתה ולמה אתה קורא את הדף הזה. אני רק יודעת שכרגע אתה קורא את זה – וזה טוב. אני יכולה להניח שאתה כאן כי אתה סובל ושוקל לסיים את חייך. אילו היה הדבר אפשרי, הייתי מעדיפה להיות איתך עכשיו, לשבת איתך ולדבר, פנים אל פנים, לב אל לב. אבל מאחר וזה לא אפשרי, נצטרך להסתפק בקשר מהסוג הזה.

הכרתי הרבה אנשים שרצו להתאבד כך שיש לי מושג לגבי מה שאתה מרגיש. אני יודעת שאין לך עכשיו סבלנות לקרוא סיפור ארוך ולכן אקצר בדבריי. בחמש הדקות הבאות שאותן נבלה יחד, יש לי חמישה דברים שהייתי רוצה לחלוק עמך. לא אתווכח איתך על השאלה אם אתה צריך או לא צריך להתאבד. אבל אני מניחה שאם אתה חושב על זה, אתה מרגיש גרוע למדי.

אני מבינה שאתה עדיין קורא, וזה טוב. הייתי רוצה לבקש ממך להשאר איתי עד סוף הדף. אני מקווה שזה אומר שאתה לפחות טיפ-טיפה מהסס איפשהו עמוק בפנים לגבי האפשרות לסיים את חייך. הרבה פעמים אנשים מרגישים ככה, גם במעמקי הייאוש. להיות מהוסס בקשר למוות זה בסדר וזה נורמלי. העובדה שאתה בחיים ברגע זה אומרת שאתה לא לגמרי בטוח. זה אומר שאפילו כשאתה רוצה למות, יש איזה חלק קטן בך שעדיין רוצה לחיות. אז בוא ניצמד לחלק הזה ונמשיך עוד כמה דקות.

תחשוב על המשפט הזה:

התאבדות היא לא משהו שבוחרים. היא מתרחשת כאשר הכאב הוא כה גדול עד שהמשאבים העומדים לרשותנו אינם מספיקים כדי להתמודד איתו.

זה כל העניין. אתה לא אדם רע, או משוגע, או חלש, או פגום, בגלל שאתה מרגיש שאתה רוצה להתאבד. זה לא אומר אפילו שאתה רוצה למות – זה רק אומר שיש לך יותר כאב משאתה מסוגל לשאת ברגע זה. אילו הייתי מעמיסה משקולות על הכתפיים שלך ואוסיף מספיק משקולות אתה הרי בסוף תתמוטט … לא חשוב כמה שתרצה להישאר זקוף. לכן, אין טעם בזה שמישהו יגיד לך "תתעודד", הרי אתה בטח היית רוצה אילו רק היית יכול.

אם מישהו אומר לך "זה לא מספיק כדי לרצות להתאבד" – אל תקבל את זה . יש סוגים רבים של כאבים שיכולים להוביל להתאבדות. ההבדל בין כאב שהוא נסבל לזה שהוא בלתי-נסבל משתנה מאדם לאדם. מה שנסבל עבור אדם אחר יכול להיות בלתי נסבל עבורך. הנקודה שבה הכאב הופך לבלתי-נסבל תלויה בסוג הכוחות שיש לך להתמודד איתו. אנשים שונים זה מזה במידה משמעותית ביכולת שלהם לשאת כאב.

כאשר הכאב חורג מכוחות ההתמודדות שיש לך, מופיעים רגשות אובדניים. התאבדות אינה מעשה נכון או שגוי; היא לא פגם באופי; היא נייטרלית מבחינה מוסרית. היא פשוט מהווה חוסר איזון בין הכאב לכוחות ההתמודדות הזמינים לאדם.

אתה יכול להתגבר על רגשות אובדניים אם תעשה אחד מהשניים:

1. תמצא דרך להפחית את הכאב;
2. תמצא דרך להגביר את הכוחות שיש לך להתמודדות;
שתי הדרכים אפשריות, בעיקרון.

עכשיו אני רוצה להציע לך חמישה דברים לחשוב עליהם:

1. הדבר הראשון שהייתי רוצה שתשמע הוא שאנשים כן מתגברים על זה, אפילו כאלה שמרגישים גרוע כמו שאתה מרגיש ברגע זה. מבחינה סטטיסטית, יש סיכוי טוב שאתה תחייה. אני מקווה שמידע זה נותן לך קצת תקווה.

2 הדבר השני שאני רוצה להציע הוא שתתן לעצמך קצת זמן. אמור לעצמך, "אני אחכה 24 שעות לפני שאעשה משהו". או שבוע. זכור שרגשות ופעולות הם שני דברים שונים – רק בגלל שאתה מרגיש שאתה רוצה להתאבד, לא אומר שאתה חייב באמת לעשות את זה ממש ברגע זה. צור מרחק בין הרגשות האובדניים שלך למעשים האובדניים. אפילו אם זה רק 24 שעות. הנה עשית את זה כבר כמה דקות, בעצם הקריאה של הדף הזה. אתה יכול לעשות את זה עוד כמה דקות על ידי כך שתמשיך לקרוא את הדף. תמשיך, ותבין שלמרות שאתה עדיין מרגיש שאתה רוצה למות, אתה לא מת – וברגע זה אתה עושה משהו בקשר לזה. אותי זה מאוד מעודד ואני מקווה שגם אותך.

3. הדבר השלישי הוא זה: אנשים מחליטים להתאבד בגלל שהם מחפשים הקלה לכאב. זכור שהקלה היא
רגש ואתה צריך להיות חי כדי להרגיש אותו. אתה לא תרגיש את ההקלה שאתה מחפש כל כך אם תהיה מת.

4. הדבר הרביעי הוא שיהיו אנשים שיגיבו רע לרגשות האובדניים שלך, אולי בגלל שהם מפחדים או כועסים. הם עלולים למעשה להגביר את הכאב שלך במקום לעזור לך, על אף הכוונות שלהם, על ידי זה שיעשו או יגידו דברים בלי לחשוב. אתה צריך להבין שהתגובות הרעות שלהם – הן הפחדים האישיים שלהם, הן לא קשורות בך.

אבל יש אנשים שיכולים להיות איתך בזמן הקשה הזה, והם לא ישפטו אותך או יתווכחו איתך או ישלחו אותך לבית-חולים או ינסו לשכנע אותך שאתה לא מרגיש כל-כך גרוע בעצם. הם פשוט ידאגו לך. מצא אחד מהם. עכשיו, השתמש ב-24 השעות שלך או בשבוע שלך, וספר למישהו על מה שקורה לך. חפש ארגון שעוזר לאנשים במשבר, התקשר לקו חירום מתאים כמו ער"ן (או באחת מצורות הקשר המקוון שלנו כאן באתר), צלצל למטפל, בחר בזהירות רבה חבר, מורה או רב, מישהו שאתה מאמין בו ויקשיב לך. אבל אל תעמיס על עצמך עוד על-ידי זה שתנסה להתמודד עם זה לבדך. עצם השיחה על איך הגעת למצב הנוכחי משחררת הרבה מהלחץ וזה עשוי להיות בדיוק כוח ההתמודדות החסר לך כדי למצוא איזון מחדש.

5. הדבר האחרון שאני רוצה שתדע הוא זה: רגשות אובדניים כשלעצמם הם טראומטיים. אחרי שהם חולפים, עליך להמשיך ולדאוג לעצמך. טיפול נפשי הוא רעיון טוב, כמו גם קבוצות שונות לעזרה-עצמית הזמינות בסביבה שלך ובאינטרנט, וכן שירותים מקוונים אחרים.

הנה עברו כמה דקות ואתה עדיין איתי. אני ממש מרוצה.

מאחר והחזקת מעמד עד עכשיו, מגיע לך פרס. אני חושבת שאתה צריך לקנות לעצמך מתנה. המתנה שתתן לעצמך היא כוח התמודדות. אתה בטח זוכר, שבראשית הדף אמרתי שאחת המטרות היא שיהיו לך יותר כוחות התמודדות מאשר כאב. אז בוא ניתן לך עוד כוח התמודדות, או שניים או עשרה… ! עד שהם יתרבו יותר מאשר מטעני הכאב שלך.

עכשיו, אחרי שאולי הדף הזה נתן לך קצת הקלה, כוח ההתמודדות הטוב ביותר שאנחנו יכולים לתת לך הוא אדם אחר לדבר איתו. אם תמצא מישהו שיהיה מוכן להקשיב, ותספר לו איך אתה מרגיש ואיך הגעת למצב הזה, הגדלת את כמות כוחות ההתמודדות שלך בעוד אחד. אני מקווה שהאדם הראשון שתבחר לא יהיה האחרון, יש הרבה אנשים שם שרוצים לשמוע אותך. זה הזמן להתחיל לחפש אחד מהם.

עכשיו הייתי רוצה שתיצור קשר עם מישהו

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן